Pilótaképzést a szakosztályunk keretein belül, három különböző repülőtéren végezzük.
Tököli repülőtér:
A bázisrepterünk. Ez egy régi katonai reptér, Csepeltől délre, Halásztelek és Tököl között, 5percre a déli M0-s hídtól. 2500X60 méteres beton, illetve 1100X50 méteres füves kifutópályával rendelkezik.
Kiskunlacházi repülőtér:
Méreteit tekintve a 2500x60 méteres beton pálya. Gyakorlati képzésre használjuk.
Farkashegyi repülőtér:
1000x200 méteres füves leszállópálya, gyakorlati képzéskor használjuk.
A kiképzés 20 óra kötelező kétkormányos gyakorlati foglalkozásból áll, ezután 10 óra oktatói felügyelet melletti repülés következik, ez után vizsgázhat a pilótanövendék. A gyakorlati képzés "egyszemélyes", azaz egyszerre csak egy emberrel foglalkozunk, így sokkal hatékonyabban haladunk a cél felé.
A tanfolyamra jelentkezés követelményei:
A tanfolyamra jelentkezőnek az egyesület igazolt tagjának kell lennie.
A gyakorlati pilóta vizsga előtt be kell töltenie a 16. életévét.
A jelentkezőnek 1. vagy 2. osztályú orvosi minősítéssel kell rendelkeznie a tanfolyam megkezdése előtt.
A kezdet:
Mindennek az alapja a kapcsolatfelvétel. Egy személyes találkozót szoktam javasolni, lehetőleg a reptéren. Itt elmagyarázom, hogy működik, illetve mi a menete a motoros sárkányrepülésnek.
Az első dolog felkeresni egy repülőorvost, aki körülbelül egy órás vizsgálatra rendeli be a jelöltet. Nem kell megijedni, nem űrhajósnak készül, egy általános jó egészségi állapotot mérnek!
(Dr. Csiffáry Réka 06-30/3470084)
Ezek után a pilóta jelölt kap tankönyveket, repülési munkafüzetet, egy repülési naplót, (és még sok minden más oktató kelléket) melyekbe a képzés folyamán rendszeresen jegyzetelünk, illetve kitölt egy adatlapot, amely az egyesületi tagság bejelentéséhez szükséges.
A képzés menete:
A motoros sárkányrepülő képzés elméleti képzéssel kezdődik. Az elméleti foglalkozás alatt ne valami száraz bemagolós maszlagra gondoljon, hanem egy könnyen elsajátítható értelemszerű tematikán alapuló tananyagra.
Az elméleti órák mellett sor kerül a gyakorlati képzésre is.
Először a repülőgéppel barátkozunk össze, ismernünk kell annak a felépítését és működését földön és levegőben egyaránt. A guruló utakon megtanuljuk a gép földi használatát. Elsajátítsuk elméletben az úgynevezett „iskolakört”, mely a későbbi repüléseinket is alaposan meghatározza.
Amit már mindenki nagyon vár, az első felszállás, az úgynevezett szoktató repülés. Itt még az oktató irányítja a sárkányrepülőt, és közben kommunikál a növendékkel. Megfigyeli a viselkedését, elmagyarázza a repülőtér körzetét, az iskolakör fordulópontjait különböző tereptárgyakról, stb.
A következő felszállásokat a növendék az első ülésből az oktató segítségével hajtja végre. Az első egy-két órában a tanuló elsajátítja a földi gurulásokat, ennek szabályait, majd az első felszállás után az egyenes vonalú repülést, a fordulók repülését, optimális emelkedést, süllyedést, spirálozást stb. Ezek után, a gépet levegőben biztonsággal el tudják kormányozni.
Ezt követően térünk rá az iskolakör gyakorlására, illetve a felszállás, emelkedés, siklás, behelyezkedés, leszállás gyakorlására. Ez jó pár órát igénybe vesz, de mivel ez a repülésünknek az egyik legösszetettebb és legkritikusabb része, ezért nem árt unalomig ismételni!
Repülünk még különleges helyzetekben, szimuláljuk a vészhelyzeteket, szélsőségesebb időjárási viszonyok között, a növendék megtanul a géppel biztonságban leszállni álló motorral, amikor is elérkezünk az első egyedül repülésig. A tanuló jó pár iskolakört repül egyedül, majd egy útvonalrepülést is végrehajt. Ha ezek mind rendben vannak, akkor jöhet a vizsga! Ez a vizsga feljogosítja a frissen avanzsált pilótát, hogy egy személyes repüléseit önállóan megtervezze és végrehajtsa.
Bármilyen kérdés merülne fel Önben, kérem hívjon, vagy írjon e-mailt:
Telefon: 06/30/8559337 Kun Zoltán
e-mail: motorossarkany@gmail.com